Loading Posts...

Τα social media βοηθούν τις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις

ImageHandler 4 80x45 - Τα social media βοηθούν τις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις - τεχνολογια, social media

Οι ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις παρακολουθούν τις τεχνολογικές εξελίξεις και χρησιμοποιούν τα social media για να ανταποκριθούν στα νέα δεδομένα – Τι δείχνει έρευνα του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ MARLAB του Πανεπιστημίου Μακεδονία – Ποια μέσα προτιμούν περισσότερο

Σημαντικά εργαλεία θεωρούν οι ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις τα κοινωνικά δίκτυα, που εξελίσσονται συνεχώς. Λόγω της εξάπλωσης των δικτύων, οι επιχειρήσεις εντάσσουν τη χρήση τους στη στρατηγική μάρκετινγκ που χρησιμοποιούν για να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα.

Πιο αναγκαία θεωρείται η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για τις επιχειρήσεις με εξαγωγικό προσανατολισμό, καθώς τα διάφορα μέσα είναι αναγκαία για την προσέγγιση καταναλωτών στο εξωτερικό.

Το 61% χρησιμοποιεί τα social media 

Τα δεδομένα αυτά προκύπτουν και από έρευνα του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ MARLAB του Πανεπιστημίου Μακεδονία. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τον μεταπτυχιακό φοιτητή και εθελοντή του MARLAB, Νικόλαο Γκουτζιούλη, και την επιστημονική καθοδήγηση της καθηγήτριας και διευθύντριας του MARLAB, Ροδούλας Τσιότσου, με τη χρήση ερωτηματολογίων, τα οποία εστάλησαν με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο το φθινόπωρο του 2017.

Στο ερωτηματολόγιο απάντησαν 136 ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις, εκ των οποίων το 61% δήλωσε ότι χρησιμοποιεί τα κοινωνικά μέσα ως εργαλείο της στρατηγικής διεθνούς μάρκετινγκ που εφαρμόζει.

Ποια είναι τα σημαντικότερα κίνητρα 

Τα σημαντικότερα κίνητρα που ωθούν τις επιχειρήσεις στη χρήση των κοινωνικών μέσων είναι η αύξηση της επισκεψιμότητας της εταιρικής τους ιστοσελίδας (45%), η βελτίωση της επικοινωνίας με τους πελάτες (45%) και η αύξηση της ανανωρισιμότητας της επιχείρησης στη διεθνή αγορά (46%).

Νούμερο ένα το Facebook 

Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι το κυριότερο κοινωνικό μέσο το οποίο χρησιμοποιούν οι ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις είναι το Facebook, καθώς το 59% διαθέτει εταιρικό λογαριασμό.

Ακολουθεί το LinkedIn με ποσοστό 35% και το Youtube με ποσοστό 31%. Ως προς το περιεχόμενο που κοινοποιείται, αυτό αποτελείται κυρίως από φωτογραφίες ή διάφορες ενημερώσεις σχετικά με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της κάθε επιχείρησης.

marlab social%20media - Τα social media βοηθούν τις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις - τεχνολογια, social media

Η συχνότητα ενημέρωσης των προφίλ 

Το 13,3% του δείγματος υποστηρίζει ότι ανανεώνει το περιεχόμενο αυτό καθημερινά, το 20,5% κάθε 2-3 μέρες, το 12% κάθε 4-5 μέρες, 32,5% κάθε εβδομάδα και το 21,7% κάθε μήνα. Οι γλώσσες που χρησιμοποιούν είναι κυρίως η αγγλική και η ελληνική σε ποσοστό 84,3%, και 80,7% αντίστοιχα, με την πλειοψηφία ωστόσο των επιχειρήσεων να χρησιμοποιεί ταυτοχρόνως και τις δύο γλώσσες.

Σημαντικά τα oφέλη από τη χρήση των κοινωνικών δικτύων 

Σχετικά με τα οφέλη που αποκόμισαν από τη χρήση των κοινωνικών μέσων στο διεθνές μάρκετινγκ, οι ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις υποστηρίζουν ότι παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση στην επισκεψιμότητα και τον αριθμό των συνδρομητών και των μελών της εταιρικής ιστοσελίδας (78%), ενισχύθηκε η εμπορική τους επωνυμία (72%), αυξήθηκε η προβολή της επιχείρησης στο εξωτερικό (67%) βελτιώθηκε η ταχύτητα και αποτελεσματικότητα της επικοινωνίας με τους ξένους καταναλωτές (66%) και έγινε προσέγγιση περισσοτέρων δυνητικών πελατών στο εξωτερικό (66%).

Το 39% των επιχειρήσεων του δείγματος δεν χρησιμοποιεί τα κοινωνικά μέσα στο διεθνές μάρκετινγκ αναφέροντας ως κύριους λόγους την επικέντρωση σε άλλα εργαλεία επικοινωνίας, αλλά και ότι δεν τα θεωρεί κατάλληλα για την επιχείρηση. Ωστόσο, το 45,3% των επιχειρήσεων αυτών δηλώνουν πως είναι διατεθειμένες να τα χρησιμοποιήσουν για τους σκοπούς του διεθνούς μάρκετινγκ στο μέλλον.

*Το προφίλ του δείγματος:

Στο ερωτηματολόγιο απάντησαν 136 ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις μέλη του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ) και του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εξαγωγέων (ΠΣΕ). Από το σύνολο του δείγματος το 23,5% δραστηριοποιείται στον κλάδο των τροφίμων, το 14% στον κλάδο των κατασκευών, το 10,3% στη βιομηχανία, το 8,1% της πληροφορικής και των νέων τεχνολογιών, το 5,9% στα χημικά, το 3,7% στην κλωστοϋφαντουργία, το 1,5% στην ενέργεια, το 0,7% στον τουρισμό- ψυχαγωγία, το 0,7% στις Μεταφορές – Logistics και οι υπόλοιπες σε διάφορους άλλους κλάδους της αγοράς.

Πηγη: protothema.gr

0
ΚαρδούλαΚαρδούλα
0
ΧαχαΧαχα
0
Αγαπώ!!!Αγαπώ!!!
0
Ουάου..Ουάου..
0
YuppiYuppi
0
ΛυπάμαιΛυπάμαι
0
ΣκατούλεςΣκατούλες
0
ΈλεοςΈλεος
kiss - Τα social media βοηθούν τις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις - τεχνολογια, social media
Voted Thanks!
Φωτεινή Δάσσιου

Φωτεινή Δάσσιου

Πάντα μου άρεσε η πένα ,αλλά για αρκετά χρόνια ως φοιτήτρια με κέρδισε η τεχνολογία. Περνώντας τα χρόνια έβλεπα ότι η κλήση μου και η μεγάλη μου αγάπη και τρελά ήταν η γραφή! Κάθε είδους.. ξεκίνησα ερασιτεχνικά με ένα μπλοκ μόδας ( γιατί πάνω από όλα είμαι και γυναίκα) και έτσι έβλεπα ότι η επίσκεψη γινόταν όλο και πιο δυνατή, εκεί ενθουσιάστηκα. Το 2013 ξεκίνησα δειλά-δειλά την σχολή Δημοσιογραφίας του ομίλου ΑΝΤ1, και από τότε έγινε η ταυτότητα μου μέχρι και σήμερα. Η αγάπη που έγινε λατρεία! Συνεργάστηκα με εφημερίδες στην επαρχία και συνέχισα με συνεργασίες αθηναϊκών site με αξιόλογα ονόματα όπως της Σοφίας Τσίπα αλλά και της Φαιή Σκορδά κ.α. Πήρα την ρεβάνς και από τότε έμεινα στην πόλη μου και δημιουργήσαμε με μια πολύ καλή μου φίλη το OnViral.gr όπου πλέον αρθρογραφώ. Η τεχνολογία από την άλλη πάντα σιγοκαίει μέσα μου και δεν την απαρνιέμαι.. Αγαπημένο μότο στην ζωή μου : Όταν αγαπάς κάτι πολύ,μόνο τότε μπορείς να το κάνεις και σωστά! Λέξεις που μου «καίνε» το μυαλό: έλλειψη οργάνωσης , ωράριο, πλήξη, αδιαφορία, ασυνεννοησία, αργοστροφία.

Loading Posts...